In dit artikel

Vaak Wakker Schrikken | Dit is de Oorzaak + Tips!

Vaak Wakker Schrikken | Dit is de Oorzaak + Beste Tips!

In dit artikel

Vaak wakker schrikken is een lastig kwaaltje. Je ligt net lekker te slapen en dan schrik je wakker, met als gevolgd dat je moeilijk weer in slaap kunt komen. Dit is behoorlijk irritant en het kan je nachtritme aardig verstoren. Gelukkig kun je hier iets tegen doen  zodat je vanavond al heerlijk zal slapen!

Ontdek in dit artikel wat de meest effectieve manier is om van het vaak wakker schrikken af te komen!

Beste slaap tips 2023; Mijn selectie

  1. Het beste slaapmasker: Manta Sleep Mask
  2. Beste slaapmiddel: Natuurlijk presteren
  3. Beste melatonine: Lucovitaal
  4. Beste Gaba –  Natuurlijk presteren
  5. Beste gapen checklist – Lekker slapen checklist

Je valt bijna in slaap

Ken je dat? Je valt bijna in slaap en ineens schrik je weer wakker. Behoorlijk irritant! vaak heeft dit te maken met het feit dat je voor je gevoel ergens vanaf valt. Je loopt bijvoorbeeld over de stoep en ineens zak je er met één voet vanaf. Op dat moment schrik je en spannen je spieren aan waardoor je wakker wordt.

Dit is een normaal verschijnsel waar iedereen wel eens mee te maken heeft. Als je er heel vaak last van hebt is het tijd om er iets aan te doen! Check onderaan het artikel hoe!

50 Praktische groei tips
Met mijn 50 gratis tips maak jij de volgende stap in jouw persoonlijke groei!
Vraag nu het E-book aan

Waarom schrik ik heel vaak wakker?

De reden dat jij heel vaak wakker wordt ’s nachts kan te maken hebben met verschillende oorzaken. Wat we zeker weten is dat het komt omdat je blijft hangen in een lichte slaap. Als je dan in je nabije omgeving last hebt van geluiden zoals bijvoorbeeld gesnurk of een voorbij razende trein word je snel wakker.

Het kan ook te maken hebben met je voeding. Veel koffie drinken zorgt ervoor dat we al moeilijker in slaap vallen en als we dan eenmaal slapen, komen we minder snel in een diepere slaap.

Ook zwaar tafelen kan een boosdoener zijn, en wat te denken van veel drinken. Hierdoor moet je vaak naar het toilet en word je slaap telkens verstoord.

Lotte schrok vaak wakker en kon vervolgens haast niet meer in slaap komen, ze deedt een opmerkelijke ontdekking en kwam er al snel achter waar haar probleem vandaan kwam..

Ontdek Hier Hoe Lotte Haar Slaapproblemen Voorgoed Uit Haar Slaapkamer Wist Te Verbannen >>

Slecht matras of kussen

Als je ’s nachts vaak draait in bed omdat bijvoorbeeld je rug niet goed ondersteund word door het matras zal je vaker wakker worden. Ditzelfde geldt voor je kussen. Als je hoofd niet goed ondersteund wordt en je krijgt last van je nek zal je vanzelf wakker worden.

Als je te maken hebt met een slecht kussen of matras staan je spieren vaak onder spanning. Om een goede nachtrust te krijgen is het belangrijk dat je spieren ontspannen zijn.

Vaak Wakker Schrikken | Dit is de Oorzaak + Tips!

Vaak wakker schrikken

Vaak wakker schrikken leidt tot het gebrek aan een diepe slaap. Een diepe slaap is nodig om optimaal uit te rusten.

Als jij vaak wakker wordt ’s nachts zal je, je minder energiek voelen dan iemand die goed doorslaapt en in zijn diepe slaap terecht komt.

Gelukkig valt het bij de meeste mensen mee en hebben ze hier niet dagelijks mee te maken. Heb je hier regelmatig mee te maken is het toch belangrijk om er iets aan te doen! Het is namelijk voor je gezondheid van belang dat je een goede nachtrust ervaart!

Conclusie

De meeste gevallen van wakker schrikken midden in de nacht komen toch vanwege nachtmerries. Je droomt over nare dingen en opeens schrik je wakker. Dit is een erg vervelend verschijnsel want als je een nare droom hebt is het niet altijd makkelijk om weer in slaap te vallen.

Schrik je vaak wakker omdat je licht slaapt dan is hier gelukkig iets aan te doen waardoor je lekker diep kunt slapen en topfit wakker word!

Perfect slapen in 7 stappen!

Slaapdeskundige William van der Klaauw heeft een, inmiddels super populair, boek geschreven waar je alles leert over perfect slapen. Er zijn je al vele duizenden mensen voorgegaan die allemaal uiteenlopende slaapproblemen hadden en nu weer van een heerlijk nachtrust kunnen genieten.

Dit allemaal dankzij William en zijn boek! Ben jij het helemaal zat om niet goed te kunnen slapen en wil je hier graag van af? Check dan het ‘Perfect Slapen in 7 Stappen’ boek van William van der Klaauw! En heb je ons nieuwste artikel over online geld verdienen al bekeken? Echt een aanrader!

Neem er geen genoegen mee..

Er zijn duizenden mensen die dit artikel lezen maar nooit actie zullen ondernemen, ze zullen:

  • Achtervolgd worden door hun slaapprobleem.
  • Nooit goed uitgerust zijn.
  • Moe zijn overdag.
  • Veel prikkelbaarder zijn.
  • Niet het maximale uit hun dag kunnen halen.
  • Minder goed presteren op hun werk.

Jij bent anders!

Gelukkig ben jij niet zoals deze mensen, jij bent anders, jij onderneemt wel gerichte actie met als gevolg dat je:

  • Een optimale nachtrust ervaart.
  • Elke dag fit en energiek wakker wordt.
  • Het maximale uit je dag kunt halen.
  • Je gelukkig en opgewekt voelt.
  • En nog veel meer!

Lees mijn uitgebreide Review met Korting en Ervaringen over Perfect Slapen in 7 Stappen van William van der Klaauw.

Meer Slaap tips voor je gezondheid!

Wil jij meer doen voor je gezondheid?  Focus je dan naast slaaptips voor een goede nachtrust ook op andere voedingssupplementen zoals vitamines, mineralen en spoorelementen, omega 3 vetzuren, eiwitten, fytonutriënten (planten, kruiden en specerijen) en superfoods.

Wilt u meer weten over slaap. Wat is diepe slaap en rem slaap? Is er een kans op vet verbranden tijdens je slaap, wat is de oorzaak van een nachtmerrie? Waarom droom je eigenlijk? Bent u specifiek opzoek naar tips tegen snurken? Waarom slaapwandel je? En kun je een droge mond hebben tijden het slapen? En ja zelfs schrijven we over niet slapen door XTC. Is het zo dat je niet kan slapen door honger?

Zeker als u problemen heeft bij het slapen kan ik me voorstellen dat u meer wil weten over de oorzaken. Een chronisch slaaptekort kan ontstaan door bijvoorbeeld slaapapneu, maar ook als je angst hebt voor niet kunnen slapen, niet kan slapen naast iemand, te vroeg wakker worden of zelfs als je baby niet in eigen bed wil slapen. Het presteren na een slechte nacht kan dan minder goed worden, zelfs overdag in slaap vallen is een veelvoorkomende optie of veel gapen. En nee, snoozen werkt niet om je meer uitgerust te voelen.

Een boek over slaap of chronische slaaploosheid door William van der Klaauw kan helpen om meer inzichten te krijgen in de slaapfases en slaapcyclus en wat je kunt doen bij slecht slapen.

Ervaar je hoofdpijn na het slapen, overweeg dan een ergonomisch kussen voor goede slaaphouding. Voor slapen in het vliegtuig is het ook aan te raden om een kussen voor nekklachten mee te nemen en schrik je vaak wakker denk dan aan een orthopedisch kussen.

Wat wordt aangeraden, slapen zonder kleding, wel of niet eten voor het slapen, een medisch kussen en is het handig om met lenzen in te slapen?

Als je perfect wil slapen in 7 stappen, denk dat aan of het te warm is in bed, gebruik je een natuurlijk slaapmiddel, daglichtlamp en gebruik je white noise met slaap app? Voor de Numsy white noise review lees hier verder. Gebruik je de beste slaap app om met muziek in slaap te vallen? En heb je nagedacht wat de kleur in je slaapkamer voor invloed kan hebben op de nachtrust?

Andere opties zijn bijvoorbeeld slaaptabletten als melatonine. Belangrijk is wel om alert te zijn op de melatonine dosering. Alle slaapmiddelen beogen een ander doel dus denk goed na voordat u een goede nachtrust supplement of slaap supplement gaat gebruiken zoals Consiouz.

Martijn Meeuwis (Ervaringsdeskundige)

Martijn Meeuwis (Ervaringsdeskundige)

Martijn Meeuwis (1988), ervaringsdeskundige en oprichter van Jouwpersoonlijkegroei.nl, is partner van Anouk en trotse vader van Tess en Luka. Zijn passie ligt bij voeding, sport (crossfit), mindset en meditatie. Ontdek zijn top 50 praktische tips voor persoonlijke groei in zijn gratis E-book. Volg Martijn ook op LinkedIn, Facebook en Instagram. Voor opmerkingen of vragen, mail martijn@jouwpersoonlijkegroei.nl of bel 033-2022144 tijdens kantooruren. Meer ervaringen van Martijn Meeuwis
Anderen bekeken ook

Geen reacties on Vaak Wakker Schrikken | Dit is de Oorzaak + Beste Tips!

Laat een reactie achter

50 praktische groei tips

Gratis E-book: ‘De volgende stap in jouw persoonlijke groei’

ebook 50 praktische groei tips

50 praktische groei tips

Gratis E-book: ‘De volgende stap in jouw persoonlijke groei’

ebook 50 praktische groei tips