arrow_drop_up arrow_drop_down
Slaap Tips | Beter Slapen met de Beste #23 Beste Slaaptips!
9 maart 2021 
in Slaap

Slaap Tips | Beter Slapen met de Beste #23 Beste Slaaptips!

Beter slapen met de beste #21 slaaptips! Na veel onderzoek gedaan te hebben zijn we tot de conclusie gekomen dat er verschillende mogelijkheden zijn om de kwaliteit van jouw slaap te verbeteren. Deze onderzoeken zijn uitgevoerd in samenwerking met slaapspecialist Floris Wouterson, Slaapperformance coach en auteur van de bestseller “Superslapen“, en met Slaapdeskundige William van der Klaauw.

50 Praktische Groei Tips - Download Gratis - Jouw Persoonlijk Groei

>> Klik hier en Download het GRATIS E-BOOK <<

Om het overzichtelijk te houden hebben we de beste #21 van beste slaaptips samengesteld met de beste manieren om de kwaliteit van jouw slaap te verbeteren. Je hoeft zeker niet alle oplossingen tegelijk te proberen maar start met de oplossing die het beste bij jou past.

Twijfel je met welke oplossing je moet starten? Reageer dan even onder dit artikel en dan denken we graag met je mee.

Slaap lekker!

Slaaptip #1 Gratis Workshop Superslapen

Volgens Slaapexpert en bestseller auteur Floris Wouterson zijn er gelukkig heel veel natuurlijke manieren om jouw slaapprobleem op te lossen. Het is dus zeker niet noodzakelijk om altijd maar naar medicatie en pillen te grijpen.

Floris Wouterson leert je in zijn Gratis Workshop Superslapen wat de meest bepalende factor is voor een diep herstellende nachtrust, hoe je altijd genoeg energie hebt voor leuke dingen, hoe je blijvend topprestaties kan leveren en eindelijk goed slaapt!

Je kan je hier gratis aanmelden >>

Gratis Workshop Superslapen - Slaap Expert Floris Wouterson

Slaaptip #2 Manta Sleep Mask

Kom je lastig in slaap en word je gemakkelijk wakker? Dan is de Manta Sleep Mask de perfecte oplossing om jouw slaapproblemen aan te pakken. Je gaat namelijk dieper slapen door de 100% verduistering en het masker zit bijzonder comfortabel door de volledig verstelbare pasvorm. De Manta Sleep Mask is gemaakt van zachte, ademende en duurzame materialen en je zal geen druk op de oogleden of wimpers ervaren.

Klik hier en profiteer van de exclusief korting en de niet goed, geld terug garantie >>

Manta Sleep Mask korting

Slaaptip #3 Douchen voordat je naar bed gaat

Het is een goed idee om voor dat je naar bed gaat nog even een warme douche te pakken of in een warm bad te stappen. Uit onderzoek is gebleken dat dit slaapbevorderend werkt omdat je het lichaam de kans geeft om af te koelen.

Het warme water maakt de bloedvaten wijder en door de verbeterde doorbloeding kan het lichaam beter warmte kwijt. Als je deze tip gaat toepassen is deze het meest effectief als je 1 tot 2 uur voor het slapengaan in bad gaat of een douche neemt.

Slaaptip #4 Mindspa App Synctuition

Synctuition App is 's wereld #1 Relax App en dat word je natuurlijk niet zomaar. Synctuition combineert binaural beats met 3D geluiden en geleide meditatie. 25 minuten Synctuition staat volgens wetenschappelijk onderzoek gelijk aan 4 uur diepe meditatie. Dat is het proberen waard dus!

Ik gebruik de app zelf al ruim en jaar bijna dagelijks en ben erg enthousiast over Synctuition en mijn verbeterde slaap.

Mindspa App Synctuition

Klik hier en probeer Synctuition nu 7 dagen gratis >>

Slaaptip #5 Donkere Slaapkamer

Bekijk jouw slaapkamer eens kritisch. Is de kamer donker genoeg of komt er veel licht binnen? Voor een optimaal donkere slaapkamer zijn er genoeg manieren om de kamer te verduisteren. Vooral in de zomerperiode is dit erg prettig en zal dit een positief effect hebben op de kwaliteit van jouw slaap.

Naast of je slaapkamer donker genoeg is speelt ook de kleur slaapkamer een belangrijke rol.

Slaaptip #6 Perfect Slapen in 7 Stappen Methode

Wil je jouw slaapprobleem echt bij de kern aanpakken? Dan is de Perfect Slapen in 7 Stappen de geschikte oplossing om jouw kwaliteit van slaap te verbeteren. Vergeet alle onnatuurlijke middelen en kies voor een natuurlijke oplossing. Je gaat in 7 stappen naar een goede nachtrust, meer energie en een leuker leven!

Ik heb persoonlijk erg veel aan deze nuchtere aanpak gehad.

Perfect Slapen in 7 Stappen Review Ervaringen met Boek en Cursus!

Lees mijn uitgebreide review en profiteer van de exclusieve korting >>

Slaaptip #7 Kijk geen TV in bed

Probeer echt geen TV meer te kijken in bed voordat je gaat slapen. Het is voor je biologische klok enorm belangrijk om rust en regelmaat te hebben. Gebruik je slaapkamer dus ook echt alleen om te slapen en gun jezelf ook de rust voordat je gaat slapen.

Deze simpele tip om geen TV meer te kijken in bed gaat de kwaliteit van jouw nachtrust echt verbeteren.

Slaaptip #8 Bloque Blauw Licht Bril

De Bloque Blauw Licht Bril is de oplossing als je moeite hebt met in slaap vallen, je 's nachts vaak wakker wordt en je vermoeidheidsklachten ervaart. Ook is het de perfecte oplossing als je oogklachten en / of hoofdpijn ervaart, je zuinig bent op je ogen en er graag trendy en stijlvol uitziet.

Bloque Blauw Licht Bril korting

Bescherm je slaap, je ogen en je energieniveau en profiteer van de exclusieve korting >>

Slaaptip #9 Slaap Apps

Ben jij benieuwd naar de kwaliteit van jouw slaapgedrag en kwaliteit van slaap? Maak dan gebruik van een slaap app. Slaap apps maken gebruik van de sensoren die al in je telefoon aanwezig zijn en registeren beweging. Aan de hand van deze data wordt er een analyse gemaakt van jouw slaapgedrag.

Je hoeft niet bang te zijn voor straling want de betere slaap apps werken ook gewoon als je telefoon op vliegtuigmodus staat. In dit artikel ontdek je de beste slaapapps voor een goede nachtrust.

Dit zijn de Beste Slaap Apps voor een Goede Nachtrust!

Klik hier en ontdek de beste Slaapapps >>

Slaaptip #10 Sporten

Sporten is natuurlijk super gezond, maar sporten vlak voor het slapen is dan weer niet zo'n goed idee. Sporten vlak voordat je gaat slapen heeft namelijk een slechte invloed op je nachtrust. Je kan prima sporten in de avond zolang het maar 1 a 2 uur is voordat je naar bed gaat.

Je zou er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om na het eten nog even een wandeling te maken. Bij voorkeur in de natuur!

Slaaptip #11 Slaap Detox

Detoxen wordt steeds populairder. Een detox die je kan inzetten om van je slaapproblemen af te komen wordt een Slaapdetox genoemd.

Met de Slaap detox pak je een belangrijk element mee namelijk het spijsverteringsstelsel. Het spijsverteringsstelsel vormt een cruciale verbinding met je brein, die jouw slaapkwaliteit direct beïnvloeden. Dit werkt als volgt; 80% van de hormonen die betrokken zijn bij het slapen worden in de darmen gemaakt.

Met de Slaapdetox maak jij jouw spijsverteringsstelsel weer helemaal gezond zodat het optimaal kan functioneren. De ontstekingen in de darm kunnen weer herstellen met als resultaat dat voedingsstoffen weer goed door je lichaam worden opgenomen. Hierdoor worden slaaphormonen ook weer optimaal geproduceerd en zal je slaapkwaliteit verbeteren.

Klik hier en ontdek alles over de Slaapdetox >>

Slaaptip #12 Alcohol

Uit onderzoek blijk het dat je sneller in slaap kan vallen na het gebruik van alcohol. Het eerste deel van de nacht slaap je inderdaad dieper en dat is misschien ook wel de reden dat mensen soms een slaapmutsje nemen.

Echter heeft alcohol een negatieve invloed op het tweede deel van de nacht. Dit is overigens niet afhankelijk van de hoeveelheid alcohol. Alcohol vertraagt en vermindert de hoeveelheid droomslaap / REM slaap. In deze slaapfase vindt het cognitieve herstel plaats en door het gebruik van alcohol ben je korter in deze fase.

Drink het liefst zo min mogelijk alcohol en vermijdt alcohol tot 3 uur voor het slapen gaan.

Slaap Tips | Beter Slapen met de Top 21 Beste Slaaptips!

Slaaptip #13 Hoeveel Slaap heb je nodig?

Ontdek voor jezelf hoeveel slaap je daadwerkelijk nodig hebt. Het standaardadvies voor de duur van een nachtrust is 8 uur. Echter verschilt de slaapbehoefte per persoon en is dit zelfs deels genetisch bepaald. Sommige mensen voelen zich fris en fruitig als ze 9 uur hebben geslapen en anderen ervaren dit bij 6 uur.

Heb jij bijvoorbeeld altijd een wekker nodig om wakker te worden en ben je overdag vaak slaperig? Dan slaap je zeer waarschijnlijk te weinig.

Probeer dit bij jij zelf uit te vinden en experimenteer eens met verschillende uren slaap.

Slaaptip #14 Ayo Lichttherapiebril

Wil je nog een stapje verder gaan kies dan voor de Ayo Lichttherapiebril. Met de Ayo Lichttherapiebril kies je voor een persoonlijke programma voor een optimaal effect op de kwaliteit van jouw slaap. Het boost je energie, verbetert je slaap, je voelt je lekkerder, verslaat er jetlegs mee en je gaat je bioritme weer beheersen.

Ayo Lichttherapiebril

Klik hier en ontdek wat de Ayo Lichttherapiebril voor jou kan betekenen! >>

Slaaptip #15 Geen telefoon op Slaapkamer of vliegtuigmodus

Een van de beste en meest veilige adviezen die we je kunnen geven is om geen telefoon mee te nemen naar de slaapkamer. Indien je toch je telefoon op de slaapkamer wilt hebben voor bijvoorbeeld je wekker of het gebruik van een slaapapp zet dan je telefoon op vliegtuigmodus.

Gelukkig werken de meeste slaap apps en meditatie apps ook in de vliegtuigmodus. In sommige gevallen moet je dan een deel van de app downloaden.

Slaaptip #16 Cafeïne

Dat cafeïne je slaappatroon beïnvloedt dat weten de meeste mensen gelukkig wel. Voor de echte koffieliefhebbers zal dit niet de leukste tip zijn. Uit onderzoek is gebleken dat cafeïne tot 6 uur voor het slapen gaan invloed heeft op de kwaliteit van je slaap. Het lichaam heeft 4 tot 6 uur nodig om cafeïne af te breken.

Ons advies is om cafeïne te vermijden tot ongeveer 4 uur voor het slapen gaan.

Slaaptip #17 Masterclass Superslapen

De Masterclass Superslapen van bestseller auteur Floris Wouterson is een (kleinschalige) Online Masterclass. In deze Masterclass Superslapen ga je ontdekken hoe jij snel beter slaapt, zelfs als je regelmatig onrustige gedachten hebt of echt een avondmens bent.

“Slapen is belangrijker dan eten en bewegen samen.”

– Floris Wouterson

Floris Wouterson - Masterclass Superslapen

Korting Masterclass Superslapen Floris Wouterson

Aan het eind van de Masterclass ben je een echter Superslaper en weet je wat je moet doen om goed te slapen en de volgende dag energiek weer wakker te worden.

Klik hier voor mijn uitgebreide review over de Masterclass Superslapen en profiteer van de exclusieve korting.

Slaaptip #18 Temperatuur Slaapkamer

Over het algemeen ligt de ideale slaapkamer temperatuur tussen de 16 en de 18 graden. Uiteraard is dit ook een gemiddelde en wordt de optimale slaapkamer temperatuur per persoon bepaald door leeftijd, geslacht en slaapgewoonten.

Zet dus geen verwarming aan in de slaapkamer en zorg dat de slaapkamer in de zomerperiode voldoende kan afkoelen.

Slaaptip #19 Powernap

In sommige landen is de “nap” onderdeel van de levensstijl. En dat is zo gek nog niet. Uit onderzoek is gebleken dat een powernap positieve gezondheidseffecten heeft op het lichaam.

Met de Ultieme Powernap Formule, Tank je 2 uur energie in slechts 5 minuten!

Ultieme Powernap Formule - 2 uur Energie Tanken! In Slechts 5 Minuten

Slaaptip #20 Goede Slaaphouding

Iets wat veel wordt onderschat is het effect van de slaaphouding op een kwalitatieve nachtrust. Er zijn eigenlijk maar twee goede slaaphoudingen; slapen op je rug of op je zij. Verder verlagen alle andere slaaphoudingen de kwaliteit van jouw slaap.

In dit artikel lees je alles over goede slaaphoudingen >>

Slaaptip #21 Focus op ademhaling

Een mooie en zeer praktische tips is het focussen op je ademhaling als je in bed ligt. Het voordeel van aandacht op je ademhaling is dat je op dat moment nergens anders aan kan denken en dus ook niet kan piekeren over van alles en nog wat.

Wat ik zelf altijd doe is om rustig in 4 tellen in te ademen, 4 tellen vast te houden en weer rustig in 4 tellen uit ademen. Het mooiste zou zijn als dit lukt met diepe buikademhalingen. Als je dit enkele keren herhaalt is de kans groot dat je heerlijk ontspannen in slaap valt.

Slaap Tips | Beter Slapen met de Top 21 Beste Slaaptips!

Slaaptip #22 Regelmaat

We gaan als mens nog steeds heel erg goed op het oude gezegde; rust, reinheid en regelmaat. Het is niet altijd gemakkelijk maar probeer zoveel mogelijk om het zelfde tijdstip op te staan en ook naar bed te gaan.

Uitslapen in het weekend kan soms heerlijk zijn maar is funest voor een gezond slaapritme.

Slaaptip #23 Oordopjes

Misschien slaap je minder goed door het snurken van je partner of woon je naast een drukke weg. In deze gevallen kan het gebruik van oordopjes wel eens de oplossing zijn. Op deze manier zal je gemakkelijker in slaap vallen en minder snel wakker worden gemaakt door omgevingsgeluiden.

Bonus Slaap Tip: Vergoeding slaapmiddelen en kalmeringsmiddelen 2021

Het zou goed kunnen dat jouw zorgverzekering een oplossingen tegen slaapproblemen vergoed. Zo wordt bijvoorbeeld een bezoek aan de huisarts altijd volledig vergoed vanuit de basisverzekering. Klik hier om erachter te komen of jouw zorgverzekering vergoedingen aanbiedt voor een slaapcursus, slaapmiddelen of kalmeringsmindellen.

Via Independer kan je altijd de meest complete aanvullende zorgverzekeringen met elkaar vergelijken. Het loont zeker om hier elk jaar even naar te kijken en de nodige euro's te besparen.

Jouwpersoonlijkegroei.nl is hét Platform voor Zelfontwikkeling

We hebben een exclusief overzicht gemaakt met de Beste Tools voor de volgende stap in Jouw Persoonlijke Groei.

Daarnaast vind je op Jouwpersoonlijkegroei.nl de beste Documentaires, inspirerende Podcast tips, super leerzame Events, en de beste Boeken over Persoonlijke Ontwikkeling.

👉 Tip: Deze voedingssupplementen heb je elke dag nodig!

Heel veel succes en vooral plezier met de volgende stap in Jouw Persoonlijke Groei!

Laat je een reactie achter?

Laat je even weten in een reactie of jij wat hebt gehad aan deze Slaaptips? Hiermee kan je anderen helpen en ik zal altijd persoonlijk reageren 🙂

Gratis Workshop Superslapen - Slaap Expert Floris Wouterson

Over de schrijver
Martijn is oprichter van het platform Jouw persoonlijke groei, heeft een relatie met Anouk en vader van Tess en Luka. Hij heeft een passie voor voeding, sport (crossfit), mindset en meditatie. In zijn gratis E-book deelt Martijn de beste 50 Praktische Tips om groei te ervaren . >>Download Gratis<<
Reactie plaatsen

50 Praktische Groei Tips 

Zet je graag de volgende stap in je Persoonlijke Ontwikkeling?


Wil jij:

  • Meer energie?
  • Regelmatiger bewegen?
  • Uitgeruster wakker worden?
  • Bewuster worden van je mindset?
  • De voordelen van meditatie ervaren?
  • Meer geluk ervaren?

Download dan nu het  GRATIS E-book  "De volgende stap in jouw persoonlijke groei".

50%
Het E-book: De volgende stap in jouw persoonlijke groei
GRATIS in je mailbox
DOWNLOAD GRATIS
50 praktische groei tips download