Beter leren schrijven? Dan ben je bij Schrijven voor het Brein aan het juiste adres! Wist je dat je door een stuk tekst te verwijderen of juist te benadrukken, je heel wat impact kunt maken op het brein van de consument? Dit is één van de voorbeelden van hoe neuromarketing in de praktijk kan worden toegepast.
Wanneer je al het mogelijke op het gebied van marketing hebt geprobeerd of ten einde raad bent over waar je überhaupt moet beginnen, dan is neuromarketing zeker een interessant onderwerp om je eens in te verdiepen. Dit alles en meer leer je tijdens de cursus copywriting!
Benieuwd wat de juiste tekst voor jouw website of bedrijf kan betekenen? Lees dan verder!
Klik hier voor 10% korting op Schrijven voor het Brein
Over de cursus copywriting: Schrijven voor het Brein
Bij Schrijven voor het Brein hebben ze allang door hoe de neurowetenschap in elkaar zit. Zij geven in hun trainingen dé uitleg hoe je commerciële teksten kunt afstemmen op het onderbewustzijn van de lezer. Met de cursus kun je teksten schrijven, advertenties schrijven, een reclame uiting maken en krijg je persoonlijk advies om op je eigen tempo de tekstschrijven opleiding te doorlopen.
De docenten Wim Van der Mark en Martin van Kranenburg van Schrijven voor het Brein zijn een van de beste in hun vakgebied. En dat blijkt! Ze zijn al jaren docent bij opleiders als: Beeckestijn Business School, Hogeschool Utrecht, ICM, SchaalX, Erasmus Marketing Institute, ISCV Schrijftrainingen, The Talent Institute en E-Academy als beste opleider van Nederland.
Ook een leuk feitje: bij al hun opleiders scoren de trainees van Schrijven voor het Brein een gemiddelde van 8,7 als beste opleider. Als dat niet verbluffend is, dan weet ik het ook niet meer.
Online training schrijven voor het brein
In de digitale leeromgeving van Schrijven voor het Brein leer je hoe je sterke en relevante (web)teksten schrijft en zo de lezer overtuigt om jouw product te kopen. Wil jij beter leren commercieel schrijven? Deze cursus copywriting is heel volledig en leert je allerlei handige methodes.
Wil je alle stappen doorlopen van de Schrijven voor het Brein training? Na vijf modules van een uurtje ben je dan al klaar! Omgerekend betekent dit dat je ongeveer een dag doet over de training. Als je het mij vraagt, vind ik dat het in vergelijking wel meevalt qua tijdsbesteding.
Na het behalen van de training ontvang je als deelnemer een officieel certificaat en behoud je een jaar lang (!) toegang tot het terugkijken van de training.
En er is nog meer: als deelnemer heb je de mogelijkheid om elke tweede vrijdag van een kwartaal je tekst te bespreken in de masterclasses Copy. Wil je later nog aanvullende coaching ontvangen? Zelfs dan kun je van ervaren copywriters deze persoonlijke begeleiding coaching afnemen. In de cursus leer je:
Over de modules van de training copywriting + schrijfcoaching
Cursus copywriting module 1: Kruip in de huid van je lezer
Aan de hand van een persona maak je een duidelijke definitie over elk segment waarvoor je schrijft. Door te begrijpen wie jouw klant is, zijn je commerciële teksten gebaseerd op de doelgroep en gaan je teksten minder over jezelf. Leer schrijven voor jouw doelgroep met effectieve teksten in de praktijk.
Cursus copywriting module 2: Breng structuur aan in tekst
In een goed gestructureerde tekst staat alle informatie in een logische volgorde. Voor structuur ga je een dialoogschets in elkaar zetten. Met deze schets herkent de lezer in één oogopslag zijn behoefte, jouw belofte en het bewijs per segment.
Cursus copywriting module 3: Kijk- en leesgedrag beïnvloeden
Je stuurt eerst het oog waar je het wil hebben. Hiervoor maak je bewust gebruik van Cialdini triggers voor iedere webpagina of e-mailactie om de belangrijkste beïnvloedingsprincipes te gebruiken.
Cursus copywriting module 4: Pas neuromarketing toe in tekst
Je wilt natuurlijk ook dat je doelgroep op jouw website overgaat op conversie. Aan de hand van de Neuromarketing Code controleer je de tekst op je website en kun je zorgen voor maximale impact.
Cursus copywriting module 5: Eindredactie
Tijd voor het schrappen van overbodige teksten. Als een tekst niks toevoegt aan je website, waarom zou je hem dan nog laten staan? In de laatste module verwijder je alle overbodige teksten en vervangt deze leesbare en relevante stukken. Je leert zo teksten schrijven op je eigen tempo en een tekstschrijver wordt ook wel copywriting genoemd.
Wat de investering in totaal kost? Dat valt ook nog wel mee. Waar je bij een ander partij €500 tot en met €750 moet neerleggen, hoef je voor deze training slechts € 179,- te betalen. Hierbij stomen de specialisten je van top tot teen helemaal klaar op het gebied van neuromarketing. Daarom kunnen we hier spreken van een kleine investering in vergelijking wat je ervoor terug krijgt!
En omdat Schrijven voor het Brein bij ons zo’n succes heeft gehad, hebben wij 10% korting kunnen regelen zodat ook jij kunt beginnen met de trainingen.
Voor wie is de cursus copywriting Schrijven voor het brein?
Ben je beginnende schrijver, ervaren copywriter of werk je bij een marketingbureau? Dan zit je bij de online training van Schrijven voor het Brein helemaal goed. Schrijf coaching is namelijk een hele goede investering in jezelf. En het wordt nog gekker: je hoeft niet eens commerciële teksten te schrijven om deze masterclass te kunnen volgen! Ook wanneer je teksten door anderen laat schrijven is deze digitale leeromgeving handig voor jou.
Als beginnend schrijver, maar ook als ervaren copywriter, kruip je letterlijk in de huid van de lezer en leer je wat een tekst kan doen met de lezer. Door dit te begrijpen, worden je commerciële teksten beter leesbaar en willen mensen ook écht de tijd nemen om jouw volledige tekst te lezen.
Doe individueel mee met de cursus copywriting!
Wil je als tekstschrijver meer informatie opdoen over het inzetten van neuromarketing? Met de online training Schrijven voor het Brein kom je geheid verder! Met de kennis die je opdoet in deze cursus copywriting online, verhoog je de conversie op je homepage, (sales)pagina, mailingen of social mediacampagnes.
Meld je aan als team voor de cursus copywriting!
Soms kan het ook erg nuttig zijn om als team aan de slag te gaan met webteksten. Waarom zou je die ene collega op training sturen als iedereen dezelfde informatie over schrijf marketing kan vergaren? Zo heb je direct iets om na de training bij het koffiezetapparaat over te praten.
Onze ervaring met de cursus copywriting: Schrijven voor het brein
Het is logisch dat neuromarketing op dit moment zo gewild is. We merkten na de training van Schrijven voor het Brein dat onze conversie flink was gestegen! Ook merkten we dat we meer reacties kregen van bezoekers, mensen schreven dat onze website zeer gebruiksvriendelijk was en dat ze zeer tevreden zijn over de ervaring.
Dan zul je vast denken: waarom zou een websitebezoeker ons hierover mailen? Dat komt omdat wij voornamelijk terugkerende bezoekers hebben en deze wekelijks onze artikelen lezen. Ook een aantal bezoekers die in het verleden waren afgehaakt, zijn door mond-tot-mondreclame weer teruggekomen. Als onze website door simpele aanpassingen beter werkt, is het overduidelijk dat de trainingen effect hebben gehad.
We kunnen dan ook volmondig zeggen dat we deze training aan ieder bedrijf en/of tekstschrijver kunnen adviseren. We hebben meer informatie gekregen over de beïnvloedingstechnieken van Cialdini, die ons richting hebben gegeven over het toepassen van de juiste woorden.
Zelf hebben we ook het gevoel gekregen dat we meer zelfvertrouwen hebben gekregen in het schrijven van teksten en hebben het idee dat we ons nu meer bewust zijn van onze acties. Hiervoor hadden we namelijk geen idee waarom we bepaalde technieken toepasten. We zijn zeer tevreden over de resultaten na het toepassen van de technieken en kennis die we hebben geleerd tijdens de training!
Meer over geldzaken voor jouw financiële gezondheid!
Heb je interesse in geldzaken en wil je alles weten over investeren, cashflow en online geld verdienen? Verdiep je dan eens in de wereld van aandelen, crypto, edelmetalen en vastgoed.
We hebben voor jou de beste crypto cursus, beste vastgoed cursussen en beste cursus beleggen getest en vergeleken. Lees onze vergelijkende reviews en kies voor de cursus die het beste bij jou past.
Voor wat betreft geld verdienen heb ik onderscheid gemaakt in beste affiliate marketing cursus, beste YouTube cursus, beste cash cow cursus, beste blog cursus, beste e-commerce cursus en de beste dropship cursus. We hebben ook nog uitgebreide reviews geschreven over onze ervaringen met Blog Secrets, Blog naar Business, Money Mastermind en Schrijven voor het Brein.
Bij Ultimate Mastermind laat René Cooiman beleggen in aandelenfondsen en vastgoed samenkomen. Volg De Geldmachine, Vastgoed in Spanje of De Ondernemersmachine om financieel onafhankelijk te worden. Super interessant om te lezen en er liggen mooie kortingen voor je klaar!
Ook ben ik in de wereld van online trainingen maken gedoken en de wereld van geld verdienen met YouTube.
Meest gestelde vragen over de cursus commerciële teksten schrijven en neuromarketing
Geïnteresseerd in neuromarketing? Neuromarketing is uiterst effectief. Zo effectief dat het ook veel vragen oproept. Is het bijvoorbeeld wel ethisch verantwoord? Al deze vragen heb ik voor je op een rijtje gezet. Bekijk hieronder alle vragen over neuromarketing.
Neuromarketing is een marketingmethode die is gebaseerd op de neurowetenschap. Deze wetenschap houdt zich bezig met alle aspecten van het zenuwstelsel. Wanneer je een neuro wetenschapper bent, dan buig jij je over de grote hamvraag: hoe werkt ons brein?
Kortom: bij neuromarketing duik je in het brein van jouw consument. Dit lijkt in eerste instantie onmogelijk, maar wat nou als wij je vertellen dat 95% van alle menselijke keuzeprocessen voor het overgrote deel onbewust plaatsvindt? Op deze manier kun je invloed uitoefenen en sturing geven aan het koopgedrag bij mensen. (1)
Of neuromarketing ethisch verantwoord is, zal altijd een discussie blijven. Uiteindelijk kruip je wel in het hoofd van je klant. Om je hierover inzicht te bieden, stel ik je een kwestie voor: je bent bakker en je hebt nog maar zes broden over voor die dag. Je besluit dit op het bord buiten op te schrijven zodat jouw klanten weten dat dit het geval is.
Het gevolg hiervan is dat binnen de kortste keren een lange rij voor je bakkerij staat. Iedereen wil nog snel een stuk brood halen. Dit voorbeeld is gecreëerd op basis van schaarste. Dit wordt benoemd in de 7 principes van Cialdini).
Is dit dan misleiding of ben je dan een eerlijke winkelier? Precies dat is het dilemma waar je tegenaan loopt bij neuromarketing! Dit voorbeeld laat zien hoe je door hulp te bieden, je zonder dat je het doorhebt, gebruikmaakt van één van de principes van Cialdini.
Neuromarketing biedt je inzicht in het brein van je (potentiële) klant. Voor de klant heeft het ook zijn voordelen: doordat de klant nauwelijks hoeft na te denken, bied je ze gemak en tijdsbesparing tijdens hun customer journey.
En zeg nou eens zelf, iedereen wilt toch ultiem gemak en besparen op tijd?
Kortom, de snelste manier om je klant te helpen met hun beslissing is door je te richten op hun onderbewustzijn.
Het doel van neuromarketing is niet het aanbieden van een product of dienst op een onethische manier. Het doel is om beter leesbare teksten te leveren en in te spelen op de behoeftes van de klant, zodat het voor hem of haar makkelijker en aantrekkelijker wordt om het product aan te schaffen!
Geen reacties on Schrijven voor het Brein | Review (2023)