Schrijven voor het Brein | Review (2021)
09 augustus 2021 
11 min. leestijd

Schrijven voor het Brein | Review (2021)

Wist je dat je door een stuk tekst te verwijderen of juist te benadrukken, je heel wat impact kunt maken op het brein van de consument? Dit is één van de voorbeelden van hoe neuromarketing in de praktijk kan worden toegepast. 

Wanneer je al het mogelijke op het gebied van marketing hebt geprobeerd of ten einde raad bent over waar je überhaupt moet beginnen, dan is neuromarketing zeker een interessant onderwerp om je eens in te verdiepen. 

Benieuwd wat de juiste tekst voor jouw website of bedrijf kan betekenen? Lees dan verder!

Schrijven voor het Brein  Review (2021) + 10% Korting

Klik hier voor 10% korting op Schrijven voor het Brein

Over Schrijven voor het Brein

Bij Schrijven voor het Brein hebben ze allang door hoe de neurowetenschap in elkaar zit. Zij geven in hun trainingen dé uitleg hoe je teksten kunt afstemmen op het onderbewustzijn van de lezer. 

De specialisten Wim Van der Mark en Martin van Kranenburg van Schrijven voor het Brein zijn een van de beste in hun vakgebied.  En dat blijkt! Ze zijn al jaren docent bij opleiders als: Beeckestijn Business School, ICM, SchaalX, Erasmus Marketing Institute, ISCV Schrijftrainingen, The Talent Institute en E-Academy. 

Schrijven voor het Brein  Review (2021) + 10% Korting

Ook een leuk feitje: bij al hun opleiders scoren de trainees van Schrijven voor het Brein een gemiddelde van 8,7. Als dat niet verbluffend is, dan weet ik het ook niet meer.

Schrijven voor het Brein  Review (2021) + 10% Korting

Wat is neuromarketing?

Neuromarketing is een marketingmethode die is gebaseerd op de neurowetenschap. Deze wetenschap houdt zich bezig met alle aspecten van het zenuwstelsel. Wanneer je een neurowetenschapper bent, dan buig jij je over de grote hamvraag: hoe werkt ons brein? 

Kortom: bij neuromarketing duik je in het brein van jouw consument. Dit lijkt in eerste instantie onmogelijk, maar wat nou als wij je vertellen dat 95% van alle menselijke keuzeprocessen voor het overgrote deel onbewust plaatsvindt? Op deze manier kun je invloed uitoefenen en sturing geven aan het koopgedrag bij mensen. 

Wat neuromarketing voor jou kan betekenen

Neuromarketing biedt je inzicht in het brein van je (potentiële) klant. Voor de klant heeft het ook zijn voordelen: doordat de klant nauwelijks hoeft na te denken, bied je ze gemak en tijdsbesparing tijdens hun customer journey. 

En zeg nou eens zelf, iedereen wilt toch ultiem gemak en besparen op tijd?

Kortom, de snelste manier om je klant te helpen met hun beslissing is door je te richten op hun onderbewustzijn. 

Schrijven voor het Brein  Review (2021) + 10% Korting

Online training schrijven voor het brein

In de online training van Schrijven voor het Brein leer je hoe je sterke en relevante (web)teksten schrijft en zo de lezer overtuigt om jouw product te kopen. Wil jij beter leren schrijven? Deze cursus copywriting is heel volledig en leert je allerlei handige methodes.

Wil je alle stappen doorlopen van de Schrijven voor het Brein training? Na vijf modules van een uurtje ben je dan al klaar! Omgerekend betekent dit dat je ongeveer een dag doet over de training. Als je het mij vraagt, vind ik dat het in vergelijking wel meevalt qua tijdsbesteding.  

Na het behalen van de training ontvang je als deelnemer een officieel certificaat en behoud je een jaar lang (!) toegang tot het terugkijken van de training. 

En er is nog meer: als deelnemer heb je de mogelijkheid om elke tweede vrijdag van een kwartaal je tekst te bespreken in de masterclasses Copy. Wil je later nog aanvullende coaching ontvangen? Zelfs dan kun je van ervaren copywriters deze coaching afnemen. 

Schrijven voor het Brein  Review (2021) + 10% Korting

Over de modules van de training copywriting

    Module 1: Kruip in de huid van je lezer

Aan de hand van een persona maak je een duidelijke definitie over elk segment waarvoor je schrijft. Door te begrijpen wie jouw klant is, zijn je teksten gebaseerd op de doelgroep en gaan je teksten minder over jezelf. 

    Module 2: Breng structuur aan in tekst

In een goed gestructureerde tekst staat alle informatie in een logische volgorde. Voor structuur ga je een dialoogschets in elkaar zetten. Met deze schets herkent de lezer in één oogopslag zijn behoefte, jouw belofte en het bewijs per segment. 

    Module 3: Kijk- en leesgedrag beïnvloeden 

Je stuurt eerst het oog waar je het wil hebben. Hiervoor maak je bewust gebruik van Cialdini triggers voor iedere webpagina of e-mailactie om de belangrijkste beïnvloedingsprincipes te gebruiken. 

    Module 4: Pas neuromarketing toe in tekst

Je wilt natuurlijk ook dat je doelgroep op jouw website overgaat op conversie. Aan de hand van de Neuromarketing Code controleer je de tekst op je website en kun je zorgen voor maximale impact.

    Module 5: Eindredactie

Tijd voor het schrappen van overbodige teksten. Als een tekst niks toevoegt aan je website, waarom zou je hem dan nog laten staan? In de laatste module verwijder je alle overbodige teksten en vervangt deze leesbare en relevante stukken.

Wat de investering in totaal kost? Dat valt ook nog wel mee. Waar je bij een ander partij €500 tot en met €750 moet neerleggen, hoef je voor deze training slechts € 179,- te betalen. Hierbij stomen de specialisten je van top tot teen helemaal klaar op het gebied van neuromarketing. Daarom kunnen we hier spreken van een kleine investering in vergelijking wat je ervoor terug krijgt! 

En omdat Schrijven voor het Brein bij ons zo’n succes heeft gehad, hebben wij 10% korting kunnen regelen zodat ook jij kunt beginnen met de trainingen. 

Voor wie is Schrijven voor het brein?

Ben je beginnende schrijver, ervaren copywriter of werk je bij een marketingbureau? Dan zit je bij de online training van Schrijven voor het Brein helemaal goed. Schrijfcoaching is namelijk een hele goede investering in jezelf. En het wordt nog gekker: je hoeft niet eens teksten te schrijven om deze masterclass te kunnen volgen! Ook wanneer je teksten door anderen laat schrijven is deze online training handig voor jou.

Als beginnend schrijver, maar ook als ervaren copywriter, kruip je letterlijk in de huid van de lezer en leer je wat een tekst kan doen met de lezer. Door dit te begrijpen, worden je teksten beter leesbaar en willen mensen ook écht de tijd nemen om jouw volledige tekst te lezen. 

Doe individueel mee 

Wil je als tekstschrijver meer informatie opdoen over het inzetten van neuromarketing? Met de online training Schrijven voor het Brein kom je geheid verder! Met de kennis die je opdoet in deze cursus copywriting online, verhoog je de conversie op je homepage, (sales)pagina, mailingen of social mediacampagnes. 

Meld je aan als team 

Soms kan het ook erg nuttig zijn om als team aan de slag te gaan met webteksten. Waarom zou je die ene collega op training sturen als iedereen dezelfde informatie over schrijf marketing kan vergaren? Zo heb je direct iets om na de training bij het koffiezetapparaat over te praten.

Onze ervaring met Schrijven voor het brein

Het is logisch dat neuromarketing op dit moment zo gewild is. We merkten na de training van Schrijven voor het Brein dat onze conversie flink was gestegen! Ook merkten we dat we meer reacties kregen van bezoekers, mensen schreven dat onze website zeer gebruiksvriendelijk was en dat ze zeer tevreden zijn over de ervaring. 

Dan zul je vast denken: waarom zou een websitebezoeker ons hierover mailen? Dat komt omdat wij voornamelijk terugkerende bezoekers hebben en deze wekelijks onze artikelen lezen. Ook een aantal bezoekers die in het verleden waren afgehaakt, zijn door mond-tot-mondreclame weer teruggekomen. Als onze website door simpele aanpassingen beter werkt, is het overduidelijk dat de trainingen effect hebben gehad. 

We kunnen dan ook volmondig zeggen dat we deze training aan ieder bedrijf en/of tekstschrijver kunnen adviseren. We hebben meer informatie gekregen over de beïnvloedingstechnieken van Cialdini, die ons richting hebben gegeven over het toepassen van de juiste woorden. 

Zelf hebben we ook het gevoel gekregen dat we meer zelfvertrouwen hebben gekregen in het schrijven van teksten en hebben het idee dat we ons nu meer bewust zijn van onze acties. Hiervoor hadden we namelijk geen idee waarom we bepaalde technieken toepasten. We zijn zeer tevreden over de resultaten na het toepassen van de technieken en kennis die we hebben geleerd tijdens de training!

Schrijven voor het Brein is ons beste cursus bloggen als beste cursus tekstschrijven naar voren gekomen.

Schrijven voor het Brein  Review (2021) + 10% Korting

Is neuromarketing ethisch verantwoord?

Of neuromarketing ethisch verantwoord is, zal altijd een discussie blijven. Uiteindelijk kruip je wel in het hoofd van je klant. Om je hierover inzicht te bieden, stel ik je een kwestie voor: je bent bakker en je hebt nog maar zes broden over voor die dag. Je besluit dit op het bord buiten op te schrijven zodat jouw klanten weten dat dit het geval is.

Het gevolg hiervan is dat binnen de kortste keren een lange rij voor je bakkerij staat. Iedereen wil nog snel een stuk brood halen. Dit voorbeeld is gecreëerd op basis van schaarste. Dit wordt benoemd in de 7 principes van Cialdini).

Is dit dan misleiding of ben je dan een eerlijke winkelier? Precies dat is het dilemma waar je tegenaan loopt bij neuromarketing! Dit voorbeeld laat zien hoe je door hulp te bieden, je zonder dat je het doorhebt, gebruikmaakt van één van de principes van Cialdini. 

Waarom nu beginnen met neuromarketing?

Het doel van neuromarketing is niet het aanbieden van een product of dienst op een onethische manier. Het doel is om beter leesbare teksten te leveren en in te spelen op de behoeftes van de klant, zodat het voor hem of haar makkelijker en aantrekkelijker wordt om het product aan te schaffen!

Wil jij dit ook bereiken?

Bij Schrijven voor het Brein kun je dit zeker doen! Zet nu je 10% korting in en leer hoe je krachtige teksten schrijft waar je doelgroep geen genoeg van kan krijgen.  

Schrijven voor het Brein  Review (2021) + 10% Korting

Klik hier voor 10% korting op Schrijven voor het Brein

Over de schrijver
Martijn is oprichter van het platform Jouw persoonlijke groei, heeft een relatie met Anouk en vader van Tess en Luka. Hij heeft een passie voor voeding, sport (crossfit), mindset en meditatie. In zijn gratis E-book deelt Martijn de beste 50 Praktische Tips om groei te ervaren . >>Download Gratis<<
Reactie plaatsen

50 Praktische Groei Tips 

Op welk onderdeel zou jij willen groeien?


  • Meer energie?
  • Regelmatiger bewegen?
  • Uitgeruster wakker worden?
  • Bewuster worden van je mindset?
  • De voordelen van meditatie ervaren?
  • Meer geluk ervaren?

Je kan niet op alle gebieden tegelijk groeien.


Door te focussen op één onderdeel maak je de volgende stap in jouw persoonlijke groei.


Download nu het  GRATIS E-book.  

50%
Het E-book: De volgende stap in jouw persoonlijke groei
GRATIS in je mailbox
Ja, ik wil het E-book
50 praktische groei tips download