arrow_drop_up arrow_drop_down
De 3 Meest Voorkomende Slaapproblemen + Detox Oplossing
24 september 2020 

De 3 Meest Voorkomende Slaapproblemen + Detox Oplossing

Je kent het wel; je ligt in je bed te woelen en kan de goede slaappositie maar niet vinden. Je draait op je rechterzij, dan je linkerzij, vervolgens op je buik en op je rug, maar geen enkele houding zorgt ervoor dat je in slaap valt. Je komt maar niet in slaap en ziet de uren op de klok voorbij tikken. Je moet nu wel écht slapen, want morgen staat een drukke dag op het programma. Komt dit verhaal jou maar al te bekend voor, dan behoor ook jij wellicht tot de zeven procent van de Nederlanders die kampt met een slaapprobleem. Maar wanneer is slecht slapen nu echt een slaapprobleem en welke slaapproblemen komen het meeste voor? En als je dan een slaapprobleem hebt, hoe kan je deze dan oplossen zonder medicijnen te gebruiken?

Gratis Workshop Superslapen - Slaap Expert Floris Wouterson

 Wat zijn slaapproblemen?

Iedereen slaapt wel eens een nachtje minder goed; je ligt uren te woelen in je bed en kunt de slaap maar niet vatten. Je voelt je na zo'n nacht minder helder, bent wellicht wat prikkelbaar en ook je concentratie is niet om over naar huis te schrijven. Zo'n dag heeft iedereen wel eens, maar wanneer spreekt men nu van een echt slaapprobleem? Medisch gezien wordt van een slaapprobleem gesproken als iemand gedurende een langere periode slecht slaapt en hiervan nare gevolgen ervaart. Mensen die langdurig slecht slapen voelen zich overdag vaak moe en futloos en zijn prikkelbaar. Ook gaan dagelijkse bezigheden minder goed dan voorheen, omdat concentreren moeilijk is en er een gebrek is aan motivatie. Maar ook mensen die te veel slapen, kunnen lijden aan een slaapprobleem.

 De drie meestvoorkomende slaapproblemen

Mensen hebben last van heel veel verschillende slaapproblemen. Er zijn mensen die teveel slapen of meerdere malen per dag ongewild in slaap vallen. Te weinig slapen is echter een probleem dat veel meer voorkomt. Met name het in slaap vallen, doorslapen en te vroeg wakker worden zijn de zaken waar het grootste deel van de mensen met slaapproblemen moeite mee heeft.

Vitaily Korting - Alle supplementen in één! - Kortingscode - Richard de Leth

 1. Moeite met inslapen

Mensen die moeite hebben met inslapen hebben het gevoel dat ze niet kunnen slapen. Dit gebeurt vooral na een intensieve dag of in een periode waarin we druk of stress ervaren. Als dit af en toe gebeurt is er nog geen nood aan de man. Na een korte nacht slaap je immers de volgende dag gewoon wat bij. Maar wat nu als het moeilijk inslapen langzaamaan een patroon begint te worden; iedere dag lig je in je bed te woelen en je kunt de goede positie om te slapen maar niet vinden. Je bent wel moe, maar je kunt de slaap gewoon niet vatten. Als het inslapen (bijna) iedere dag langer dan 3 à 4 uur duurt en dit gedurende een periode van een maand zo voortduurt, dan is er sprake van een echt in-slaapprobleem. Het is goed mogelijk dat er negatieve gedachten worden gecreëerd rondom het inslapen. Je bent bang dat je deze nacht weer niet goed zal slapen en de volgende dag weer uitgeput zal zijn. Je ervaart druk om in slaap te komen en hierdoor zal het juist moeilijker gaan. Ongewild heb je een vicieuze cirkel gecreëerd, waar je weer uit moet komen om weer goed te kunnen slapen.

 2. Moeite met doorslapen

Je ligt lekker te slapen, maar al naar enkele uren wordt je weer wakker… Je raakt gefrustreerd, want je wilt gewoon kunnen doorslapen en je de volgende dag uitgerust voelen. Je draait je om en gaat weer verder slapen. Dan word je na een paar uur weer wakker. Je moet naar de WC, je gaat je bed uit en snel weer in. Je ziet de uren voorbij tikken op de klok en je hebt geen idee hoe lang je nu eigenlijk geslapen hebt. Wakker worden tijdens de slaap hoeft geen probleem te zijn. Ook mensen met een gezond slaappatroon worden zo'n 2 à 3 keer per nacht wakker. Het verschil is dat iemand met een slaapprobleem niet binnen een kwartier weer in slaap valt en iemand met een gezond slaappatroon wel. Als je uren ligt te woelen om weer in slaap te komen, kan je spreken van een echt slaapprobleem. Herken je jezelf in dit verhaal, dan heb je wellicht moeite met doorslapen. Dit probleem komt het meest voor onder ouderen. Ouderen maken minder van het slaaphormoon melatonine aan en slapen daardoor minder diep. Ook moeten ouderen vaak plassen in de nacht of hebben ze last van rusteloze benen, wanneer ze lang liggen. Het probleem kan zich echter op iedere leeftijd voordoen. Nachtmerries bijvoorbeeld, die zijn ontstaan door een traumatische gebeurtenis in iemands leven, kunnen het doorslapen belemmeren. Niet doorslapen in de nacht heeft vervelende gevolgen voor de dag die erop volgt; je voelt je moe en futloos, bent sneller geïrriteerd en je concentratie is ver te zoeken. Op langere termijn ga je je neerslachtig voelen en dit wil je uiteraard voorkomen.

Ultieme Powernap Formule - 2 uur Energie Tanken! In Slechts 5 Minuten

 3. Te vroeg wakker worden

Je wordt wakker en kijkt op de klok. Het is nog maar vijf uur in de ochtend en slapen lukt niet meer. Eventjes blijf je rustig liggen in je bed, maar je begint steeds wakkerder te worden. In je gedachten reis je al naar de komende dag en bent druk bezig met allerlei zaken alvast regelen in je hoofd. Je besluit maar vast op te staan, want slapen gaat toch niet meer lukken. Daar zit je dan, in de vroege ochtend, beneden met een kop koffie terwijl je eigenlijk nog langer had willen slapen. Als je structureel te vroeg wakker wordt, is er sprake van een slaapprobleem. De oorzaak voor te vroeg wakker worden kan een te drukke opkomende dag zijn. Als je al naar bed gaat met de gedacht aan de drukke dag die morgen op de planning staat, is je lichaam geneigd je vroeg te wekken. Ook lawaai in de ochtend kan ervoor zorgen dat je vroeg wakker wordt en niet meer kan slapen. Als je structureel te vroeg wakker wordt, mis je de afrondende fase van je slaap. Het gevolg hiervan is dat je je minder uitgerust voelt. Daarnaast krijgt je brein niet voldoende tijd om je ervaringen te verwerken, omdat je niet voldoende REM-slaap hebt gehad. Om je echt uitgerust te kunnen voelen, zal je voldoende moeten slapen. Structureel te vroeg wakker worden zal leiden tot een slaaptekort en dit wil je natuurlijk voorkomen.

Slaapprobleem

 Oplossingen voor slaapproblemen

Wie last heeft van slaapproblemen, wil deze natuurlijk graag oplossen om eindelijk weer een goede nachtrust te hebben. Slaapmedicatie wordt veelal gebruikt om slaapproblemen te verminderen. Een slaapmiddel kan slaapproblemen weldegelijk verminderen, maar een dergelijk medicijn pakt de oorzaak van een slaapprobleem niet aan. Nee, een slaapmiddel bestrijdt enkel de symptomen van het onderliggende probleem. Om de bron van slaapproblemen aan te pakken, zijn goede alternatieven ontwikkeld, waarbij geen slaapmedicatie wordt gebruikt. Met deze alternatieven kunt u ook van uw slaapprobleem afkomen, zonder dat u voor eeuwig aan slaapmedicatie vastzit.

De SlaapDetox

Een eerste methode die wordt gebruikt om mensen van hun slaapproblemen af te helpen wordt de SlaapDetox genoemd. Wanneer slaapproblemen worden aangepakt, wordt een belangrijk element vaak niet meegenomen. Het spijsverteringsstelsel vormt een cruciale verbinding met je brein, die jouw slaapkwaliteit direct beïnvloeden. Hoe dit kan? Zo'n 80% van de hormonen die betrokken zijn bij het slapen worden in de darmen gemaakt. In onze darmen bevindt zich de biofilm. Dit is een schadelijke slijmlaag die zich in de darmen bevindt en waar slechte bacteriën, schimmels en parasieten kunnen blijven leven, die ziekmakend kunnen zijn. Daarnaast kunnen ze zorgen voor ontstekingen, maar ook allergieën en voedselintoleranties. Deze schadelijke slijmlaag belemmert een goede functie van de darmen en laat deze nu net erg belangrijk zijn voor onze slaapkwaliteit. De SlaapDetox zorgt ervoor dat jouw spijsverteringsstelsel weer gezond wordt en optimaal kan werken door de schadelijke biofilm te verwijderen. Ontstekingen in de darm kunnen nu weer herstellen en dit heeft als gevolg dat voedingsstoffen weer goed door je lichaam op worden genomen. Hierdoor worden slaaphormonen ook weer optimaal geproduceerd en zal je slaapkwaliteit verbeteren.

Slaap jij bijvoorbeeld net als vele anderen ook zo slecht dat je sociale activiteiten het liefst afzegt door gebrek aan energie? Dan is de SlaapDetox geschikt voor jou! Vele anderen met een gelijk probleem gingen je voor en na de detox hadden zij weer genoeg energie en levenslust om weer mee te doen aan leuke sociale activiteiten. Of heeft jouw slaapprobleem ervoor gezorgd dat je depressieve gevoelens hebt ontwikkeld? Ook dit is een voorbeeld van een probleem dat door middel van de Detoxkuur op te lossen is.

Is ook voor jou de tijd aangebroken om je slaapproblemen eens bij de bron aan te pakken, ga dan voor een SlaapDetox pakket van Sleepwise.

Beter Slapen met de 21 Beste Slaap Tips

De Superslapen Masterclass

Naast de Slaapdetox is het volgen van de Superslapen Masterclass een manier om van slaapproblemen af te komen. De Superslapen Masterclass is een online Masterclass waarin je gaat ontdekken hoe je sneller en beter kunt slapen. De masterclass is geschikt voor mensen die zich energieker en fitter willen voelen in het dagelijks leven. In de masterclass worden tips gegeven waarmee je je slaapkwaliteit kunt verbeteren en uiteindelijk uitgerust weer wakker zult worden. Daarnaast leer je meer over slaap en leefstijlthema's die gerelateerd zijn aan slapen. Met deze kennis ga je vervolgens aan de slag en breng je veranderingen aan om meer uit jouw nachtrust te kunnen halen. Aan het eind van de Masterclass ben je een echter Superslaper en weet je wat je moet doen om goed te slapen en de volgende dag energiek weer wakker te worden.

Heb jij last van slaapproblemen en ondervind je hiervan de gevolgen in het dagelijks leven, dan weet je nu welke effectieve, medicijn vrije, methoden er zijn om jouw slaapprobleem op te lossen. Kies voor een SlaapDetox of voor de Superslapen Masterclass en gun jezelf weer een goede nachtrust, want jouw nachtrust bepaalt hoe jij je overdag voelt. Blijf niet dromen over goed slapen, maar pak nu je slaapproblemen aan!

 

Jouwpersoonlijkegroei.nl is hét platform voor zelfontwikkeling

Met de 360 graden benadering van Persoonlijke Ontwikkeling delen we inspiratie via Blogs, de beste Documentaires, inspirerende Podcast tips, leerzame Events, mooie Boeken én het Gratis E-book.

Op het platform vind je alles over Voeding, Beweging & SportSlaapMeditatieMindset en Geluk.

👉 TIP: Deze voedingssupplementen heb je elke dag nodig en ontdek 's wereld beste Relax App.

Heel veel succes en plezier met de volgende stap in jouw persoonlijke groei!

 

Laat je een reactie achter?

Laat je even weten in een reactie of jij ervaring hebt met Slaapproblemen? Hiermee kan je anderen inspireren en ik zal altijd persoonlijk reageren 🙂

–> Klik hier voor meer Slaap Tips  |  Beter Slapen met de Top 21 Beste Slaaptips!

Gratis Workshop Superslapen - Slaap Expert Floris Wouterson

Over de schrijver
Martijn is oprichter van het platform Jouw persoonlijke groei, heeft een relatie met Anouk en is vader van Tess. Hij heeft passie voor voeding, sport (crossfit), mindset en meditatie. Martijn neemt jullie mee in zijn verhaal aan de hand van inzichten die hij heeft verkregen door het luisteren van podcasts, het bekijken van documentaires, het lezen van boeken en het volgen van seminars.
Reactie plaatsen

50 Praktische Groei Tips 

Zet je graag de volgende stap in je Persoonlijke Ontwikkeling?


Wil jij:

  • Meer energie?
  • Regelmatiger bewegen?
  • Uitgeruster wakker worden?
  • Bewuster worden van je mindset?
  • De voordelen van meditatie ervaren?
  • Meer geluk ervaren?

Download dan nu het  GRATIS E-book  "De volgende stap in jouw persoonlijke groei".

50%
Het E-book: De volgende stap in jouw persoonlijke groei
GRATIS in je mailbox
DOWNLOAD GRATIS
50 praktische groei tips download