arrow_drop_up arrow_drop_down

Slaap

Wat is slaap, en hoe kan je ervoor zorgen dat je beter slaapt? Deze vragen verdienen een duidelijk antwoord als je jouw persoonlijke groei écht een boost wilt geven!
Ultieme Powernap Formule - 2 uur Energie Tanken! In Slechts 5 Minuten

Moe zijn, slecht slapen, weinig concentratie gedurende de dag, het zijn allemaal gezondheidsproblemen waar heel wat mensen tegenwoordig mee kampen. Misschien behoor jij daar ook toe? Het is heel normaal om af en toe wat minder goed te slapen, maar als dat een chronisch probleem is, zal je algemene gezondheid er zeker door beïnvloed worden!

Voldoende én kwalitatieve slaap is essentieel om je overdag goed en energiek te voelen, dat weten we allemaal. Het begint dan ook bij goed in slaap kunnen vallen, en de manier waarop dat gebeurt kan je voor een groot deel zelf bepalen.

Hoe en wat je denkt in de laatste uren voor het slapengaan, je voeding, je mate van activiteit en nog andere factoren beïnvloeden je slaap daarbij enorm!

Hoe kan je beter slapen? Enkele handige tips voor een goede nachtrust!

Vaak onderschatten mensen hoe groot de impact is van gezondheidsgewoontes overdag op de kwaliteit van hun slaap ’s nachts. Pas de volgende tips toe op je dagelijks leven en je zal de kwaliteit van je slaap drastisch zien verbeteren:

1.    Cultiveer bewustzijn in verband met slapen. Erken dat het belangrijk is om ’s avonds tot rust te komen, zodat je een natuurlijke vermoeidheid voelt opkomen. Enkel dan is het mogelijk om écht diep te slapen.
2.    Vermijd stimulerende middelen. Cafeïne, alcohol en nicotine verstoren zowel de duur als de kwaliteit van je slaap. Vermijd ze zo veel mogelijk, zeker later op de dag!
3.    Mediteer ’s avonds. Een van de beste manieren om tot rust te komen als het donker wordt, is meditatie. Het kalmeert je verstand en brengt je weer in verbinding met jezelf. Hierdoor kan je ook beter slapen.
4.    Houd je slaapkamer koel genoeg. Het lichaam kan beter ontspannen en in slaap komen bij een kamertemperatuur tussen de 15 en de 18 graden Celsius.
5.    Wees actief door de gehele dag. Als je dagelijks een halfuurtje sport in je schema verwerkt (tot maximaal 2 uur voor het slapengaan) dan zal je slaapkwaliteit drastisch verbeteren.

Probeer ten slotte een gezond en standvastig slaapritme op te bouwen, en haal meer tips en informatie uit podcasts, documentaires en boeken over slaap. Ook is het een goed idee om workshops en masterclasses over slaap te volgen. Hoe dan ook draagt dit alles bij tot jouw slaapkwaliteit én dus ook je persoonlijke groei!
Gratis Workshop Superslapen - Slaap Expert Floris Wouterson

Jouwpersoonlijkegroei.nl is hét Platform voor Zelfontwikkeling

We hebben een exclusief overzicht gemaakt met de Beste Toolsvoor de volgende stap in Jouw Persoonlijke Groei.Daarnaast vind je op Jouwpersoonlijkegroei.nl de beste Documentaires, inspirerende Podcast tips, super leerzame Events, en de beste Boeken over Persoonlijke Ontwikkeling.

👉 Tip: Deze voedingssupplementen heb je elke dag nodig!

Heel veel succes en vooral plezier met de volgende stap in Jouw Persoonlijke Groei!

Vitaily Korting - Alle supplementen in één! - Kortingscode - Richard de Leth