arrow_drop_up arrow_drop_down
Droog Trainen Vrouw | Tips voor Vrouwen, Voeding en Training!
7 februari 2021 

Droog Trainen Vrouw | Tips voor Vrouwen, Voeding en Training!

Droog trainen als vrouw? Hoe doe je dat eigenlijk? Werkt het hetzelfde als voor mannen? En als ik ga krachttrainen krijg ik dan geen spierballen? Veel vrouwen houden het bij cardio en groepslessen omdat ze bang zijn dat ze grote, en vooral zichtbare, spieren krijgen.

Maar is dat wel zo? Verander je in de ‘vrouwelijke hulk' als je aan de slag gaat met gewichten? En wat kun je het beste eten als je gaat droog trainen als vrouw? Dit en nog veel meer ontdek je in dit artikel.

Droog Trainen voor Vrouwen met Korting!

Klik hier voor korting op het Droog Trainen Protocol

Wie ben ik?

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Anita en inmiddels 35 jaar. Ongeveer 15 jaar geleden woog ik nog over de 100 kg. Uiteraard had ik door hoe ongezond mijn lichaam was en daar moesten we snel verandering in gaan brengen. Ik ben gek op eten, en daardoor was het een aardige zoektocht om hier balans in te vinden. Ik hoef je denk ik niet uit te leggen dat voeding de grootste impact heeft.

Beoefen je sport ter ondersteuning, dan heb je een gouden uitkomst. Inmiddels weeg ik een ‘ normale' 65 kg, ben ik fit, slaap ik goed en mag er best wezen al zeg ik het zelf ;). Door dit droog train schema te volgen heb ik mijn zelfvertrouwen weer helemaal terug!

Droog Trainen Vrouw | Tips voor Vrouwen, Voeding en Training!

Daarnaast ontdekte ik dat een goede sportbroek voor een beetje normale prijs heel lastig te vinden is. Zo ben ik eigenlijk voor de fun Zoepel begonnen. Zoepel is een sportlegging voor vrouwen met de intentie om sportkleding te creëren voor iedereen. Geschikt voor elke sport, movement en stijl. Een sportlegging die niet afzakt, doorschijnt en comfortabel zit. Grappig om te ontdekken dat heel veel vrouwen het lastig vinden een goede sportbroek te vinden, en na een aantal maandjes al best succesvol te zijn.

Een paar jaar geleden heb ik crossfit ontdekt. Voor mij een heerlijke manier om je lichaam te uit te dagen en te prikkelen. Na mijn zoektocht naar een goede balans en wat is er nou wel en niet waar, benoem ik hieronder een aantal punten die jou hopelijk op weg gaan helpen om de balans te vinden en mooi droog te trainen.

Wat is Droog Trainen precies?

Droog trainen is het omlaag brengen van je vetpercentage terwijl je spiermassa gelijk blijft, in de fitness wereld wordt het ook wel cutten genoemd. Door een lager vetpercentage worden je spieren beter zichtbaar. Let wel op, droog trainen is bedoeld voor mannen en vrouwen die al redelijk goed afgetraind zijn.

Droog Trainen Vrouw | Tips voor Vrouwen, Voeding en Training!

Droog Trainen als Vrouw en spierballen

Oké. De vrouwelijke hulk? Is dat wat je wordt als je gaat trainen met gewichten? Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen, dit is absoluut een fabeltje. Om een gespierd lichaam te krijgen is super veel training nodig, de mensen die je in de sportschool ziet lopen met behoorlijk triceps zijn hier al een tijdje mee bezig kan ik je vertellen.

Wees dus niet bang dat je ‘zo maar' een gespierd lichaam krijgt, en al helemaal niet als vrouw. Voor vrouwen is het nog moeilijker om erg gespierd te worden.

Dat het voor vrouwen moeilijker is om gespierd te worden heeft te maken met de hormoonhuishouding. Door de lagere testosteron niveau's hebben vrouwen minder potentie om te groeien dan mannen. Je zal dus niet ‘per ongeluk' veranderen in de een vrouwelijke bodybuilder.

50 Praktische Groei Tips - Download Gratis - Jouw Persoonlijk Groei

Download het Gratis E-book

Snel Droog Trainen als Vrouw

Iedereen wil natuurlijk zo snel mogelijk met een strak lichaam over het strand wandelen, maar hoe kan je jezelf snel droog trainen als vrouw? Zijn daar manieren voor? Jazeker. Terwijl andere vrouwen rond blijven hangen in de cardio hoek of eindeloos groepslessen blijven volgen, weet jij straks wel beter.

Een gouden combinatie is die van cardio en krachttraining, dus ja, je zal ook met gewichten aan de slag moeten om optimale resultaten te kunnen halen. Cardiotraining zorgt er namelijk voor dat je, je algehele conditie en je uithoudingsvermogen vergroot en natuurlijk verbrand je hiermee vet. Waar cardiotraining niet voor zorgt, is het ontwikkelen van spieren, hier is dus krachttraining voor nodig.

Droog Trainen Vrouw | Tips voor Vrouwen, Voeding en Training!

Voeding en Droog worden

Veel mensen zijn op zoek naar het ultieme voedingsschema om hun lichaam droog te trainen, want voeding en droog trainen gaan hand in hand. Zonder het nuttigen van de juiste voeding zal je niet droog worden. Maar wat kan je nou wel eten en wat moet je absoluut vermijden? Het is natuurlijk de bedoeling dat je wel afvalt maar geen spiermassa verliest, want dan kan je weer opnieuw beginnen.

Er gaan enorm veel verschillende verhalen over voeding rond. Bijvoorbeeld dat je niets meer na 8 uur kan eten en eet zo vaak mogelijk in klein porties, het zijn allemaal verzonnen regeltjes.

1. Calorietekort

De enige manier om droog te trainen als vrouw is door minder calorieën binnen te krijgen dan je verbruikt, klinkt heel simpel maar zo is het gewoon. Het is aan te raden om zo'n 10 tot 20% onder je energiebehoefte te gaan zitten om spierafbraak te voorkomen.

2. Voldoende eiwitten

Je spiermassa in stand houden tijdens het afvallen realiseer je door voldoende eiwitten tot je te nemen. De behoefte aan eiwitten is tijdens het vet verliezen zelfs nog iets groter. Een goede vuistregel is dat je 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht eet. Eiwitten vind je terug in producten als:

  • Magere kwark
  • Kip
  • Rundvlees
  • Vis
  • (Plantaardige) Eiwit shakes

3. Vezels voor verzadiging

Droog trainen als vrouw is soms al moeilijk genoeg, dan wil je ook niet nog eens met een hongergevoel rondlopen. Om dit te voorkomen is het belangrijk dat je vezels eet. Vezels zitten in groente, fruit en andere volkoren producten.

Vitaily Korting - Alle supplementen in één! - Kortingscode - Richard de Leth

Lees onze uitgebreide review over Vitaily supplementen

4. Koolhydraten

Koolhydraten zijn altijd een gevaarlijk punt. Dit komt omdat je twee soorten koolhydraten hebt en je de ene moet vermijden terwijl je van de andere mag eten.

Ik heb het hier over langzame en snelle koolhydraten. Langzame koolhydraten worden, zoals de naam al doet vermoeden, langzaam opgenomen door het lichaam.

Je kan dus lang teren op de energie uit deze langzame koolhydraten en het zet niet aan als vet. Snelle koolhydraten daarentegen verbranden razendsnel en geven je maar weinig energie. Het risico is dat je er meer van gaat eten waardoor je extra vet aan gaat maken.

Goede langzame koolhydraten zijn onder andere:

  • Peulvruchten
  • Zoete aardappel
  • Quinoa
  • Zilvervliesrijst
  • Volkoren pasta
  • Volkoren brood
  • Spelt brood

Droog Trainen Vrouw | Tips voor Vrouwen, Voeding en Training!

5. Gezonde vetten geven kracht

Het eten van vetten is ook zo'n taboe in Nederland. Je moet vet vermijden hoor! Daar word je dik van! Hoor ik vaak mensen zeggen. Zonder enige vorm van onderzoek worden er van allerlei dingen geroepen.

Maar hoe zit het dan echt met vetten? Vetten zijn juist van essentieel belang, het is een belangrijk voedingstof voor ons lichaam en helpt de andere voedingsstoffen om beter opgenomen te worden. Vetten bestaan uit twee verschillende soorten, verzadigde vetten en onverzadigde vetten. Verzadigde vetten vind je in boter, kaas en vlees. Verzadigde vetten zijn niet perse slecht voor ons maar we krijgen er al gauw teveel van binnen.

Van onverzadigde vetten mogen we meer eten, een goede richtlijn is dat je 4 keer zoveel onverzadigde vetten mag eten ten opzichte van verzadigde vetten. Vooral de hoeveelheid is belangrijk, ook al zijn onverzadigde vetten belangrijk voor ons lichaam, eet er niet teveel van. Er wordt geadviseerd om 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht tot je te nemen.

Goede vetten vind je onder andere in:

  • Noten
  • Vis
  • Avocado
  • Eieren
  • Lijnzaad

Dan is er nog een soort vet wat erg slecht voor ons is. Dit type vet gaat door het leven onder de naam; Transvetten'. Deze vetten zijn slecht voor onze gezondheid en al helemaal voor het droog trainen proces.

Deze vetten zijn te vinden in:

  • Gebak
  • Kant en klaar maaltijden
  • Fastfood
  • Koekjes
  • Chips

6. Drink genoeg water

Ook water is erg belangrijk. Zonder water zou je lichaam niet goed kunnen presteren en ga je, je slecht voelen. Een mens heeft gemiddeld twee liter water per dag nodig en als je intensief aan het trainen bent nog veel meer.

Droog Trainen Tips

1. Ga eerst voor krachttraining

Ondanks dat een combinatie van cardio en krachttraining enorm goed werkt om jezelf snel droog te trainen is het belangrijkste dat je, je eerst focust op het belangrijkste onderdeel, krachttraining.

2. Zwaardere gewichten

Veel vrouwen denken dat je veel herhalingen moet doen met lichtere gewichten om de beste resultaten te halen, dit is niet waar. Train met zwaardere gewichten en je zal merken dat het sneller gaat.

Dit komt omdat je het lichaam het signaal geeft dat je nog meer spierweefsel nodig hebt en juist dit spierweefsel zorgt ervoor dat je sneller droog bent.

Droog Trainen Vrouw | Tips voor Vrouwen, Voeding en Training!

3. Compound oefeningen

Oefeningen waarbij je meerdere spieren aanspreekt werken uitzonderlijk goed. Naast dat je een groot gedeelte van je lichaam tegelijk traint verbruiken deze oefeningen ook enorm veel energie. We noemen deze oefeningen compound oefeningen.

Droog Trainen voor Vrouwen met Korting!

Klik hier voor korting op het Droog Trainen Protocol

Droog Trainen Protocol Vrouwen

Omdat droog trainen als vrouw in je eentje erg lastig kan zijn, zijn er verschillende trainingen ontwikkeld die je enorm kunnen helpen bij het droog trainen. Het Droog Trainen Protocol Vrouwen is er hier één van. Tijdens deze online training word je intensief begeleidt om een super strak lichaam te krijgen.

Het Droog trainen protocol vrouwen is ontwikkeld nadat men bij de Droog Trainen Academie merkte dat vrouwen enorm veel moeite hadden om zichzelf droog te trainen.

Ze waren wel keihard bezig, trainden zich suf, voeding was prima in orde maar simpelweg zonder resultaat. De lichamen van deze vrouwen wilden maar niet veranderen.

Sportinstructeurs van de Droog Trainen Academie wisten uiteindelijk de vinger op de zere plek te leggen en ontwikkelden er een compleet programma voor om vrouwen zoals jou te helpen. De kracht van dit programma van de Droog Trainen Academie is dat het zich volledig richt op het droog trainen als vrouw. Je kan dus specifieke informatie verwachten waar fantastische resultaten mee worden behaald.

Lees mijn uitgebreide Review met Korting en Ervaringen over het Droog Trainen Protocol van de Droog Trainen Academie.

Droog Trainen Vrouw | Tips voor Vrouwen, Voeding en Training!

En uiteraard the looks!

Herken jij dat ook? Leggings die afzakken, doorschijnen en helemaal niet lekker zitten tijdens je workout? Daar word je natuurlijk niet vrolijk van en ben je meer bezig hoe je eruit ziet en je legging constant aan het ophijsen.

Voor het sporten en droog trainen hebben we de Zoepel sportlegging ontwikkeld die is gemaakt van four-way stretch nylon. Een vocht afvoerende stof die je een ultiem zacht gevoel geeft en perfect is voor alle activiteiten. De dikke stof die ook heel erg sterk is zorgt voor een ‘soft look'. Hierdoor is de legging ook ultiem geschikt voor bootcamps, mud runs, crossfit en gewichtheffen.

Deze enkellengte legging met een extra hoge tailleband die zich helemaal aanpast aan jou lichaam op een mooie en comfortabele manier. De stof droogt supersnel en voelt zeer koel aan tijdens al je trainingen. De Zoepel sportlegging gaat ervoor zorgen dat je zelfverzekerd en makkelijk je workout kan doen en je doelen gaat behalen!

Droog Trainen Vrouw Tips voor Vrouwen, Voeding en Training! Zoepel

Jouwpersoonlijkegroei.nl is hét Platform voor Zelfontwikkeling

We hebben een exclusief overzicht gemaakt met de Beste Tools voor de volgende stap in Jouw Persoonlijke Groei.

Daarnaast vind je op Jouwpersoonlijkegroei.nl de beste Documentaires, inspirerende Podcast tips, super leerzame Events, en de beste Boeken over Persoonlijke Ontwikkeling.

👉 Tip: Deze voedingssupplementen heb je elke dag nodig!

Heel veel succes en vooral plezier met de volgende stap in Jouw Persoonlijke Groei!

Laat je een reactie achter?

Laat je even weten in een reactie of jij ervaring hebt met Droog Trainen als Vrouw? Hiermee kan je anderen inspireren en ik zal altijd persoonlijk reageren 🙂

Droog Trainen voor Vrouwen met Korting!

Klik hier voor korting op het Droog Trainen Protocol

Over de schrijver
Ik ben Anita en inmiddels 35 jaar. Ongeveer 15 jaar geleden woog ik nog over de 100 kg. Door voeding, beweging en krachttraining weeg ik een ' normale' 65 kg, ben ik fit, slaap ik goed en mag er best wezen al zeg ik het zelf ;)
maria
Door

maria

op 17 March 2021

hallo ik ben Maria aangenaam, ik ben 25 jaar en kom uit het noorden van Nederland. ik wou u complimenteren over u blog wat hou ik ervan. Het heeft me veel nuttige informatie gegeven. ik heb het aangeschaft en voor mij was het een nuttige investering!

Martijn
Door

Martijn

op 18 March 2021

Fijn om te horen Maria. Mochten we je nog ergens bij kunnen helpen vernemen we het graag :)

Reactie plaatsen

50 Praktische Groei Tips 

Op welk onderdeel zou jij willen groeien?


  • Meer energie?
  • Regelmatiger bewegen?
  • Uitgeruster wakker worden?
  • Bewuster worden van je mindset?
  • De voordelen van meditatie ervaren?
  • Meer geluk ervaren?

Je kan niet op alle gebieden tegelijk groeien.


Door te focussen op één onderdeel maak je de volgende stap in jouw persoonlijke groei.


Download nu het  GRATIS E-book.  

50%
Het E-book: De volgende stap in jouw persoonlijke groei
GRATIS in je mailbox
Ja, ik wil het E-book
50 praktische groei tips download