In dit artikel

Boeken over Slaap | #3 Beste Nederlandse Boeken over Slaap!

Beste Boek over Slaap | Review | 3x Boeken over Nachtrust!

In dit artikel

Boeken over Slaap. Slaap: het wordt in de huidige maatschappij jammer genoeg vaak onderschat, maar kwalitatieve slaap is wel degelijk belangrijk om optimaal te kunnen functioneren. Niet alleen zorgt genoeg slaap ervoor dat je je goed en energiek voelt, ook heeft het tal van andere belangrijke gezondheidsvoordelen.

Maar wat is slaap nu precies, waarom is het zo belangrijk en wat kan je zelf doen om beter te slapen? Om op die vragen een antwoord te krijgen, is het een goed idee om boeken te lezen over Slaap, van auteurs als Matthew Walker, William van der Klaauw en Floris Wouterson!

50 Praktische groei tips
Met mijn 50 gratis tips maak jij de volgende stap in jouw persoonlijke groei!
Vraag nu het E-book aan

De #3 Beste Boeken over Slaap en Slaapproblemen

De beste Nederlandstalige boeken over slaap, die kan je hier vinden. Enkele goede voorbeelden zijn “Perfect Slapen in 7 Stappen”, van William van der Klaauw, waar je tal van praktische tips vindt om beter te Slapen in slechts 7 stappen. Een ander goed voorbeeld is “Superslapen”, een boek over Slaap en Slaapproblemen van Floris Wouterson, die zijn kennis met je deelt om meer uit je nachtrust te halen. Het resultaat? Je voelt je energieker en gelukkiger de gehele dag!

Slaap boeken

Een boek over slapen kan je niet enkel helpen om effectief je slaap te verbeteren. Ook geeft het je informatie over het belang van slaap voor een goede gezondheid. Het boek “Superslapen” en “Perfect Slapen in 7 Stappen” dragen op die manier bij tot je levenskwaliteit. Kortom, het juiste boek over slaap kan je helpen om meer voldoening te halen uit je leven, vol energie de dag te beginnen én gelukkiger te worden! Kijk ook eens naar de voedingssupplementen van DailyVita.

Hieronder vind je de lijst met de #3 beste Nederlandse boeken over slaap:

#1 Superslapen – Floris Wouterson

Slaap is een absolute voorwaarde voor excellente prestaties. Slaap is zelfs belangrijker dan eten en bewegen samen.

#2 Slaap – Matthew Walker

Waarom slapen we? En waarom is gebrek aan slaap zo schadelijk? Tot voor kort had de wetenschap daar geen antwoord op, maar de laatste twintig jaar heeft een explosie aan nieuw onderzoek veel kunnen verhelderen omtrent een van onze meest fundamentele levensbehoeften. In Slaap legt hersenwetenschapper en slaapexpert Matthew Walker uit waarom slapen en dromen van levensbelang zijn.

#3 Perfect slapen in 7 stappen – William van der Klaauw

Maak korte metten met slaapproblemen! In het boek “Perfect slapen in 7 stappen” neemt William van der Klaauw je stap voor stap mee om jouw slaapkwaliteit te verbeteren.

Ga met de 7 stappen methode naar een goede nachtrust, meer energie en een leuker leven. Ga ook perfect slapen!

Klik hier voor meer informatie over het boek of lees de uitgebreide review over Perfect Slapen in 7 Stappen.

Meer Slaap tips voor je gezondheid!

Wil jij meer doen voor je gezondheid?  Focus je dan naast slaaptips voor een goede nachtrust ook op andere voedingssupplementen zoals vitamines, mineralen en spoorelementen, omega 3 vetzuren, eiwitten, fytonutriënten (planten, kruiden en specerijen) en superfoods.

Wilt u meer weten over slaap. Wat is diepe slaap en rem slaap? Is er een kans op vet verbranden tijdens je slaap, wat is de oorzaak van een nachtmerrie? Waarom droom je eigenlijk? Bent u specifiek opzoek naar tips tegen snurken? Waarom slaapwandel je? En kun je een droge mond hebben tijden het slapen? En ja zelfs schrijven we over niet slapen door XTC. Is het zo dat je niet kan slapen door honger?

Zeker als u problemen heeft bij het slapen kan ik me voorstellen dat u meer wil weten over de oorzaken. Een chronisch slaaptekort kan ontstaan door bijvoorbeeld slaapapneu, maar ook als je angst hebt voor niet kunnen slapen, niet kan slapen naast iemand, te vroeg wakker worden of zelfs als je baby niet in eigen bed wil slapen. Het presteren na een slechte nacht kan dan minder goed worden, zelfs overdag in slaap vallen is een veelvoorkomende optie of veel gapen. En nee, snoozen werkt niet om je meer uitgerust te voelen.

Een boek over slaap of chronische slaaploosheid door William van der Klaauw kan helpen om meer inzichten te krijgen in de slaapfases en slaapcyclus en wat je kunt doen bij slecht slapen.

Ervaar je hoofdpijn na het slapen, overweeg dan een ergonomisch kussen voor goede slaaphouding. Voor slapen in het vliegtuig is het ook aan te raden om een kussen voor nekklachten mee te nemen en schrik je vaak wakker denk dan aan een orthopedisch kussen.

Wat wordt aangeraden, slapen zonder kleding, wel of niet eten voor het slapen, een medisch kussen en is het handig om met lenzen in te slapen?

Als je perfect wil slapen in 7 stappen, denk dat aan of het te warm is in bed, gebruik je een natuurlijk slaapmiddel, daglichtlamp en gebruik je white noise met slaap app? Voor de Numsy white noise review lees hier verder. Gebruik je de beste slaap app om met muziek in slaap te vallen? En heb je nagedacht wat de kleur in je slaapkamer voor invloed kan hebben op de nachtrust?

Andere opties zijn bijvoorbeeld slaaptabletten als melatonine. Belangrijk is wel om alert te zijn op de melatonine dosering. Alle slaapmiddelen beogen een ander doel dus denk goed na voordat u een goede nachtrust supplement of slaap supplement gaat gebruiken zoals Consiouz.

Martijn Meeuwis (Ervaringsdeskundige)

Martijn Meeuwis (Ervaringsdeskundige)

Martijn Meeuwis (1988), ervaringsdeskundige en oprichter van Jouwpersoonlijkegroei.nl, is partner van Anouk en trotse vader van Tess en Luka. Zijn passie ligt bij voeding, sport (crossfit), mindset en meditatie. Ontdek zijn top 50 praktische tips voor persoonlijke groei in zijn gratis E-book. Volg Martijn ook op LinkedIn, Facebook en Instagram. Voor opmerkingen of vragen, mail martijn@jouwpersoonlijkegroei.nl of bel 033-2022144 tijdens kantooruren. Meer ervaringen van Martijn Meeuwis
Anderen bekeken ook

Geen reacties on Beste Boek over Slaap | Review | 3x Boeken over Nachtrust!

Laat een reactie achter