Bewegen
22 augustus 2021 
3 min. leestijd

Bewegen

Wat houdt beweging in, en hoe vaak en hoe lang zou je dagelijks moeten bewegen? We weten allemaal dat sporten gezond is, maar toch doen nog veel te weinig mensen dagelijks aan beweging. Volgens de NNGB, de Nederlandse Norm Gezond Bewegen, moeten volwassenen over het algemeen 30 minuten per dag actief zijn, tot 5 dagen per week.

Als je met overgewicht kampt, dan is het zelfs beter om tot 60 minuten per dag actief te bewegen. Op die manier kan je grote gezondheidsproblemen voorkomen of verbeteren!

Meer bewegen helpt je daarbij om fitter en mentaal alerter te worden, en je gedurende de dag energieker te voelen. Allemaal zaken die een grote rol spelen bij jouw persoonlijke groei. Of je nu gewoon sterker in het leven wilt staan of gewicht wilt verliezen, sport & beweging zijn een onmisbare factor!

De beste tips om méér te bewegen, voor méér persoonlijke groei

Voor veel mensen is het een hele uitdaging om te beginnen met een sportschema, juist doordat het veranderen van (vooral oude) gewoontes niet altijd over een leien dakje gaat. Hieronder vind je echter enkele handige tips om elke dag aan je fitness te werken:

  1. Neem vaker de fiets! Slechts 10 minuutjes met de fiets rijden kan al positieve effecten hebben op je gezondheid.
  2. Ga met de trap in plaats van de lift of de roltrap. Trappen lopen is een van de beste manieren om in korte tijd veel calorieën te verbranden, en daarbij train je ook nog eens actief je beenspieren!
  3. Wandel in de natuur. Als je nog méér voordeel uit je dagelijkse portie beweging wilt halen, doe het dan in de vrije natuur. Zo kom je tot rust, is je zuurstofopname beter en ga je ook nog stress tegen.
  4. Blijf niet te lang zitten. Je kan al heel wat overtollig lichaamsgewicht en spier- en gewrichtsproblemen voorkomen als je elk uur minstens één keer van achter je bureau op staat!

Investeer in een gezonde levensstijl: maak van dagelijks bewegen een gewoonte!

Een goede gezondheid en een fit lichaam verkrijgen, daar komt natuurlijk veel bij kijken. Door van dagelijks bewegen een routine te maken, investeer je in een gezondere toekomst met méér geluk en voldoening. Ga op zoek naar een manier van sporten waar jij je zelf goed bij voelt, zodat het minder mentale wilskracht vergt om te beginnen.

Houd die nieuwe routine ten slotte vol en je zal je persoonlijke groei op lichamelijk, spiritueel én andere vlakken vooruit zien vliegen!

Jouwpersoonlijkegroei.nl is hét Platform voor Zelfontwikkeling

We hebben een exclusief overzicht gemaakt met de Beste Toolsvoor de volgende stap in Jouw Persoonlijke Groei.

Daarnaast vind je op Jouwpersoonlijkegroei.nl de beste Documentaires, inspirerende Podcast tips, super leerzame Events, en de beste Boeken over Persoonlijke Ontwikkeling.

👉 Tip: Deze voedingssupplementen heb je elke dag nodig!

Heel veel succes en vooral plezier met de volgende stap in Jouw Persoonlijke Groei!

Vitaily Korting - Alle supplementen in één! - Kortingscode - Richard de Leth

Over de schrijver
Martijn is oprichter van het platform Jouw persoonlijke groei, heeft een relatie met Anouk en vader van Tess en Luka. Hij heeft een passie voor voeding, sport (crossfit), mindset en meditatie. In zijn gratis E-book deelt Martijn de beste 50 Praktische Tips om groei te ervaren . >>Download Gratis<<
Reactie plaatsen

50 Praktische Groei Tips 

Op welk onderdeel zou jij willen groeien?


  • Meer energie?
  • Regelmatiger bewegen?
  • Uitgeruster wakker worden?
  • Bewuster worden van je mindset?
  • De voordelen van meditatie ervaren?
  • Meer geluk ervaren?

Je kan niet op alle gebieden tegelijk groeien.


Door te focussen op één onderdeel maak je de volgende stap in jouw persoonlijke groei.


Download nu het  GRATIS E-book.  

50%
Het E-book: De volgende stap in jouw persoonlijke groei
GRATIS in je mailbox
Ja, ik wil het E-book
50 praktische groei tips download