Belangrijke vitamines die je lichaam nodig in supplement vorm

Belangrijke vitamines die je lichaam nodig in supplement vorm

We weten natuurlijk allemaal wel dat het binnenkrijgen van de juiste vitamines en mineralen ontzettend belangrijk voor ons is. Omdat het niet voor iedereen even gemakkelijk is om alles uit voeding te kunnen halen, bieden supplementen uitkomst. Hoe handig is om iedere dag een paar capsules te nemen, zodat je de rest van de dag niet meer na hoeft te denken of je nu wel of niet voldoende vitamines binnenkrijgt. Uiteraard is het wel belangrijk dat je gezond en ook gevarieerd blijft eten, maar kunnen supplementen je wel helpen om het allemaal net even iets makkelijker te maken. Omdat we ons kunnen voorstellen dat je niet meteen weet welke supplementen nodig zijn, hebben wij de belangrijkste voor je op een rijtje gezet.

Vitamine C

Vitamine C, ook wel ascorbinezuur genoemd, is een belangrijke vitamine die ons immuunsysteem versterkt. Het heeft tevens een antioxiderende werking, wat betekent dat het schadelijke vrije radicalen bestrijdt. Voldoende vitamine C kan helpen bij de vorming van collageen, het verbeteren van de opname van ijzer en het verminderen van de duur van verkoudheid. Een dagelijkse dosis van 1000 mg vitamine C kan je immuunsysteem een boost geven. Deze bestel je gemakkelijk online net als de aanschaf van vitamine D3, K2 en Magnesium voor een betere weerstand en ervoor te zorgen dat je lichaam hetgeen binnen krijgt wat nodig is om goed te kunnen functioneren.

Vitamine D

Vitamine D is nodig voor de opname van calcium en fosfor, waardoor het essentieel is voor het behoud van sterke botten en tanden. Daarnaast speelt vitamine D een rol bij het reguleren van ons immuunsysteem en het handhaven van een gezonde spierfunctie. Vooral in de wintermaanden kan een tekort aan vitamine D ontstaan doordat we minder zonlicht krijgen. Een supplement van 10 mg vitamine D per dag kan hierbij ondersteuning bieden.

Vitamine B12

Vitamine B12 is betrokken bij de aanmaak van rode bloedcellen en het bevorderen van een gezond zenuwstelsel. Het speelt ook een rol bij de energieproductie en het behoud van een goede hersenfunctie. Vooral vegetariërs en veganisten hebben vaak een tekort aan vitamine B12, omdat deze vitamine voornamelijk voorkomt in dierlijke producten. Een dagelijkse dosis van 2.5 mg vitamine B12 kan je energieniveau op peil houden. Dit is ook niet voor niets waarom capsules met Betaine HCL belangrijk zijn voor het tegengaan van bijvoorbeeld maagzuur op het moment dat je te veel vetten of koolhydraten naar binnen hebt gewerkt.

Vitamine A

Het laatste, maar zeker niet het minst belangrijk, is vitamine A. Vitamine A is namelijk ontzettend belangrijk voor een goede werking van ons immuunsysteem en speelt een belangrijke rol bij het behoud van een gezichtsvermogen. Het helpt bij de groei en differentiatie van cellen en weefsels en draagt bij aan een gezonde huid. Het eten van oranje-gekleurde groenten en fruit, zoals wortelen en zoete aardappelen, kan helpen om voldoende vitamine A binnen te krijgen. Als supplement kun je kiezen voor een dagelijkse dosis van 900 mg vitamine A.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

50 praktische groei tips

Gratis E-book: ‘De volgende stap in jouw persoonlijke groei’

ebook 50 praktische groei tips

50 praktische groei tips

Gratis E-book: ‘De volgende stap in jouw persoonlijke groei’

ebook 50 praktische groei tips